Фахівці Апарату РНБО взяли участь в онлайн-дискусії на тему: «Кіберджура: підходи до допризовної підготовки молоді в умовах сучасної війни»
Фахівці Апарату Ради національної безпеки і оборони України взяли участь в онлайн-дискусії на тему: «Кіберджура: підходи до допризовної підготовки молоді в умовах сучасної війни».
Під час обговорення фахівці Апарату Ради, представники Міністерства освіти і науки України, Генерального штабу Збройних Сил України, Міністерства оборони України, керівники регіональних організацій і установ, які займаються національно-патріотичним вихованням, краєзнавством і туризмом учнівської молоді, наголосили на необхідності розгорнути нову систему допризовної підготовки молоді на базі сучасних технологій подвійного використання.
Керівник служби з питань соціальної та гуманітарної безпеки Апарату РНБО України Сергій Дубовицький наголосив на важливості дискусії.
«Актуальність порушеного питання обумовлена наслідками широкомасштабного вторгнення російської федерації в Україну. Фактично зараз в Україні триває дві війни, – перша з ворогом, а друга – за майбутнє наших дітей. Йдеться, зокрема, про можливість використання під час навчання у закладах загальної середньої освіти сучасних хмарних ГІС-технологій, як одного з підходів до національно-патріотичного виховання молоді», – зазначив він.
Зважаючи на ці виклики, переконані учасники зустрічі, українському суспільству треба дати чіткі позитивні сигнали у вигляді системних проєктів національного рівня. Одним із таких проєктів, вважають вони, може, з-поміж інших, стати запровадження через проєкт «Кіберджура» масових ігрових сценаріїв з учнівською молоддю. Йдеться про створення українського кіберпростору (геоінформаційні проєкти життєвих шляхів історичних постатей), моделювання історичних подій (загальна тактична підготовка та демонтаж імперських міфів), командно-штабні ігри з організації літніх таборувань та туристичних походів (школа розвідки, аналітики і управління), охорону довкілля (моніторинг і аналітика) тощо на основі сучасних інформаційно-комунікативних технологій.
«В умовах війни нам треба навчитися адаптивно реагувати на зміну стратегії та тактики ворога. Національно-патріотичне виховання є головною частиною допризовної підготовки молоді, однак без сучасних комутативних технології – це профанація», – зауважив віце-президент Міжнародної академії геоінформатики Іван Галенко.
Учасники обговорення наголосили на важливості розвивати оборонну свідомість молоді, необхідності запровадження мораторію на закриття закладів позашкільної освіти та зменшення видатків на її потреби.
Національно-патріотичне виховання і використання проєкту «Кіберджура» в умовах мережецентричної та кібернетичної воєн, резюмували вони, допоможе належно реагувати на загрози і виклики, захистити національні інтереси України.