Рада національної безпеки і оборони України є координаційним органом
з питань національної безпеки і оборони при Президентові України.
Рада національної безпеки і оборони України координує і контролює
діяльність органів виконавчої влади у сфері національної безпеки і оборони.
Головою Ради національної безпеки і оборони України є Президент України.
Конституція України. ст. 107.
Розширений пошук
Офiцiйне представництво Президента України
УКМЦ - партнер РНБО
02.03.2014
Довідка щодо Угоди про статус і умови перебування Чорноморського флоту РФ на території України та її порушення з боку Росії
Статус та умови тимчасового перебування Чорноморського флоту Російської Федерації на території України визначається чинною Угодою між Україною і Російською Федерацією про статус та умови перебування Чорноморського флоту Російської Федерації на території України, підписаною сторонами 28 травня 1997 року.

Так, статтею 4 Угоди передбачено, що загальна чисельність особового складу, кількість кораблів, суден, озброєнь та військової техніки Чорноморського флоту Російської Федерації, що знаходяться на території України, не будуть перевищувати рівнів, визначених в Угоді між  Україною і Російською Федерацією про параметри поділу Чорноморського флоту.

 Крім того російська сторона щороку, до 1 січня, за погодженим сторонами переліком інформує українську сторону про загальну чисельність особового складу та основні озброєння Чорноморського флоту Російської Федерації, що знаходяться на території України.

Проте, починаючи з 1997 року російською стороною без узгодження з українською стороною здійснювалась прихована заміна корабельного складу та озброєння, військової і спеціальної техніки Чорноморського флоту Російської Федерації, який перебуває на території України. Так, на територію України без отримання відповідних дозволів та погоджень було ввезено понад 180 одиниць бойової техніки та техніки військового призначення та проводилися випробування морських торпед. За останні дні чисельність російських військ у Криму без погодження з українською стороною збільшена на 6 000 військовослужбовців.

У статті 6 Угоди йдеться про те, що російські військові формування здійснюють свою діяльність в місцях дислокації відповідно до законодавства Російської Федерації, поважають суверенітет України, додержуються її законодавства та не допускають втручання у внутрішні справи України.

Однак останні дії російського військового угруповання в Криму з блокування об'єктів інфраструктури Автономної Республіки Крим та місць розташування військових частин Збройних Сил України, а також спроби роззброєння українських військовослужбовців свідчать про зухвале нехтування Російської Федерацією виконання зазначеного пункту Угоди.

Статтею 12 передбачено, що службові транспортні засоби Чорноморського флоту Російської Федерації повинні мати реєстраційний номер і чіткий знак. Проте сьогодні підрозділи РФ в Криму повністю ігнорують таку вимогу.

Статтею 15 передбачено, що перевезення військ, осіб, які входять до складу військових формувань і прямують поодинці і у складі військових формувань, озброєння, військової техніки та інших матеріально-технічних засобів, варт і спеціалістів, що їх супроводжують, усіма видами транспорту, які виконуються в інтересах Чорноморського флоту Російської Федерації, здійснюються з додержанням прикордонного, митного та інших видів державного контролю під час перетинання українсько-російського кордону відповідно до чинного законодавства України. Крім того, пересування, пов'язані з діяльністю російських військових формувань поза місцями їхньої дислокації, здійснюються після узгодження з компетентними органами України. До того ж, рішення РНБО від 13 серпня 2008 року регулює відповідні умови перебування російського чорноморського флоту і передбачає інформування росіянами української сторони за 72 години про перетин державного кордону будь-якими військовими підрозділами, які спрямовуються до баз дислокації Чорноморського флоту, а також надання повний інформація про кількість військовослужбовців і тип озброєння, який перевозиться.

Проте, 28 лютого ц.р. з Російської Федерації на територію України несанкціоновано прибули 8 російських військових вертольотів, 4 літаки Іл-76 з десантниками та корабель на повітряній подушці «Зубр». Таким чином, перевезення останнім часом російських військових морем та повітряним транспортом свідчить про повне ігнорування зазначених вимог російською стороною.

Політика Російської Федерації по відношенню до України руйнує не тільки двосторонню міжнародно-правову базу. Вона загрожує загальній системі міжнародного права, захист якої - спільна справа юристів-міжнародників всього світу.

Міжнародне право є і залишається інструментом мирного вирішення спорів між державами. Будь-яке втручання однієї держави у внутрішні справи іншої є неприпустимим і має бути засуджене міжнародним співтовариством.

 

Апарат РНБО України